Літературне читання
Перевірити техніку читання 2 рази на місяць ( на початку місяця і в середині), на кінець 2 класу норма – 60 слів.
Техніка читання 3 клас І семестр – 65-75 слів за хвилину, ІІ семестр –
75-85 слів.
Після прочитаного тексту, вчитися переказувати, відповідати на найпростіші запитання: хто головний герой? Скільки дійових осіб? Де відбуваються події? Яка пора року?....
Рекомендовано для читання влітку
Всеволод Нестайко « Дивовижні пригоди в лісовій школі».
Остап Вишня «Любіть книгу»
Іван Франко «Три міхи хитрощів»
Олег Романчук «Соловейко з одним крилом»
Ірина Мацко «Зажурилася бабуся Зима»
Олександр Копиленко «Їдальня для птахів»
Ольга Зубер «Смачний носик»
Іван Андрусяк «Зайчикове різдво»
Галина Вдовиченко «Мишкова домашня миша»
10.Володимир Рутківський «Гості на мітлі»
11. Ірен Роздобудько «Я зніматимусь в кіно»
12.Надійка Гербіш « Мандрівка з чарівним атласом»
13. Леся Українка «Стояла я і слухала весну…», «Давня весна»
14.Леонід Глібов « Хто вона?», «Ластівка й Шуліка»
15. Тарас Шевченко « Село»
16. Зірка Мензатюк «Квіти з Петриківки»
17.Сергій Куцан «Зюзя»
18. Українські народні казки
Українська мова
Списування ( можнливо інші тексти)
1.Петрик ішов стежкою в саду. Бачить, біжить назустріч кудлатий собака. Петрик злякався. Хотів тікати. Раптом до нього притулилося кошеня. Воно підняло голову і жалібно нявчить. Петрик взяв кошеня на руки, розгнівався на собаку і пішов йому назустріч. Собака злякався і утік.
2. Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце. Подихнув легенький вітерець. Всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню, а горобина – сумну. У дуба була мужня пісня, а у верби задумлива. Ось які пісні ми почули.
3. Ліс стоїть густою стіною. Шлях вузьким в’юном побіг поміж деревами. Дуби і сосни вже загубили свої шати, та від цього не став прозорий ліс.
Шумить густий Волинський ліс. Він ніби хоче нас приспати, заколисати.
ДИКТАНТИ
1.Проснувся клен. Відчув, що весна наближається. Вона йде полями. А ластівки на крилах несуть її барвисті стрічки. Зітхнув клен, розправив плечі. Зазеленіли на ньому бруньки.
2. Травень – місяць квітів і пісень. Усе на землі замаяне зеленню. Усе радіє теплому сонцю. Літають у своїх клопотах бджоли. Прокинулись птахи. У гаях витьохкують солов’ї. щедро лічить усім довгі літа зозуля. Жайворонок піснею зустрічає новий день. Після теплих дощів розквітає в небі барвиста райдуга. (45 слів)
3. Пригода Петрика
Петрик ішов стежкою в саду. Бачить, біжить назустріч кудлатий собака. Петрик злякався. Хотів тікати. Раптом до нього притулилося кошеня. Воно підняло голову і жалібно нявчить.
Петрик взяв кошеня на руки, розгнівався на собаку і пішов йому назустріч. Собака злякався і утік.
4. Україна
Широко простяглася земля України.
Величезні багатства нашої країни. Від краю до краю на її просторах буйно колоситься золотиста пшениця, зеленіють безмежні поля цукрових буряків. Любо вітають нас золотими шапками стрункі соняшники, висока зелень пишної кукурудзи. На степових просторах випасаються великі стада худоби. Запашні сади і зелені городи оточують наші міста і села.
Завдання:
1.Записати слова, поділивши їх для переносу:
Знання, гайка, огірок, бур’ян.
Насіння, пальто, одуд, Мар’янка.
2.До поданих слів дописати власні назви.
Собака …, кінь …., місто …. , ріка …., письменник …., товариш …., вулиця …. .
3. Списати текст. Вставити потрібні слова за змістом. Підкреслити слова, назви дій.
Берізка
У нашому садку … білокора берізка. Вона гарна в різні пори року. Навесні на берізці … листочки. Влітку деревце … зелені шати. Золотисте вбрання …. на ній восени. А взимку білокора берізка – це срібна красуня.
Слова для довідки: з’являються, росте, одягає, розвивається.
4. Списати слова, вставити пропущені букви.
З.ма, оз.ро, м.довий, д.рев’яний, л.генький, л.сточки, ст..пи, в.рба, з.леної, в.сокий.
5. Виконати звуковий аналіз слова «щенятко».
6.1.Вставити пропущені слова, які є назвами предметів.
Захищає …, вирощує …, сповіщає …, заплющує …, зачиняє …, загортає … .
( дитину, цукерку, огірки, очі, двері, новину).
2. Виконати звуко–буквений аналіз 1 слова з буквою «щ».
7. До кожного слова додати назву дії.
Чайка ( що робить?), річка (що робить?), учень (що робить?), учитель ( що робить?), ключем ( що зробиш?), човен ( що робить?), чемпіон (що робить?), чижик ( що робить?).
8. До кожного слова підібрати ознаки.
Пилка (яка?), гребінець (який?), піна ( яка?), пісня (яка?), черепаха ( яка?), човен (який?), звірятко (яке?), гриб (який?), джем (який?), джемпер (який?), велосипед (який?).
Підкреслити односкладові слова.
9. Списати. Поділити слова на склади.
Джем, джміль, джгутик, джемпер, джерело, джунглі, джаз, бджілка, джмелиний, народжений.
1. Підкреслити слова, які не можна перенести з рядка в рядок.
2. Придумати і записати 2 речення.
10. Списати. Визначити наголос.
Шуба, учень, жолудь, окуляри, учениця, авторучка, урожай, учителька, вчений, машина, гуси, вудка, суниця, синиця, зуб, гарбуз, гриб, урок, звуки, експеримент.
Підкреслити слова, які не можна переносити.
11. Списати. Поділити слова на склади.
Автобус, абрикос, хата, дорога, дитина, дах, парк, айстра, авторучка, мама, катамаран, ананас, кавун, мак, дерева, гарбуз, аеродром.
12. Списати. Підкреслити спонукальне речення.
Чистота – запорука здоров’я. Мийте руки з милом.
Хлоп’ята наловили в’юнів у Дніпрі.
Діти гралися на подвір’ї біля високої грушки.
Бджола мала, а й та працює. Хто не працює, той не їсть.
13. Дібрати слова, протилежні за значенням:
Зайти - вийти Заснути –
Дозволити - Говорити –
Загубити - Сміятися –
14. 1.Списати
Ластівка
Весною з теплих країв повернулися ластівки. Вони дружно почали ліпити хатку під дахом.
У затишному гніздечку з’явились ластів’ята. Вони веселим щебетанням зустрічали сонечко.
2. В кожному реченні підкреслити підмет і присудок.
15.Підкреслити головні слова в реченні.
Земля вкрилася пухнастим снігом.
1. Списати текст. Поставити потрібний знак в кінці речення. Підкреслити підмет і присудок:
На лузі цвітуть ромашки на дереві стукає дятел в лісі жив їжачок
2. Запиши у два стовпчики: ХТО? ЩО?
Зима, парта, учитель, клас, дитина, пенал, прочитав, червона, урок, дівчинка.
3. Поділити на склади: білий, ялинка, пальто
4. Вставити потрібні літери:
...удзик, жа...воронок, завда...я, ...лень, Укр...їна, хлоп...ята, бо...вий, ...жунглі, ...зюркотить, щ...стя, ч...довий, оз...ро, в...сокий, бері...ка, жит...я.
5. Запиши в алфавітному порядку:
Ліда, Галя, Ніна, Рая, Тамара, Олена
6. Випиши прикметники:
Зима морозна на дворі. Замети білі на землі. Зоріють в небі ясні зорі. Заснули зайчики малі.
7. Списати, вставити літери. Підкреслити підмет і присудок у 1, 2 реченнях.
Настала осін... . Падає жовте листя. Скоро з...ма настане. Поч...в
їжачок готуватися до з...ми.
8. Випиши іменники в один стовпчик, прикметник - у другий:
Птах, сніговий, поле, зима, застигла, річка, пенал, білий, вчорашній, біжить, кислий.
9. Списати, вставити літери. Підкреслити прикметники.
В...сняне сонце розбудило від сну мурашок. Ож...в мурашник. М...лен...кі комахи вибралися із з...мобих квартир. Вони поч...ли ремонтувати своє житло.
10. Утвори прикметник:
Холод - холодний, береза - ...., зима - ......, весна - ....., праця
ПРАКТИЧНІ ВПРАВИ
1. Записати синоніми:
Азбука, автомобіль, батько, буква, дім.
2. Записати антоніми:
Злий, теплий, прозора, літній, сухий, день, радість.
3. З поданих слів складіть речення. Підкреслити підмет і присудок:
Сніг, над, кружляє, вже, перший, землею. Озерах, на, замерзла, вода. Сонце, горою, за, лягло. Зірки, засіяли, яскраво.
4. Згрупуйте слова, близькі за значенням:
Буква, ураган, літера, абетка, буря, алфавіт, шторм, азбука.
5. Продовж ряд синонімів:
Сонеч...ко світить, ... , ... Сніж...нки падають, ... , ... Ліс шумить, ... , ... Струмок співає, ... , ...
6. Утвори прикметник:
Холод - холодний, береза - ...., зима - ..... весна - ..... праця.
7. Записати антоніми:
Сміється, говорити, щедрість, любов -..... праворуч, завтра.
8. Добери синоніми:
Говорю, міркую, крокую.
9. Визнач кількість звуків і букв:
Повітря: дзеркало; дощ; гаї.
10. Поділити слова на склади:
11. Встав пропущені букви:
Річеч...ка, подвір...я, зат...охкав, д...ятел, б...жоли, волос...я, сім...я, за...ць. га...ок. сер...озний, пен...ок, ...артук (х: ф), ...виля, ...утболка, ку...і, я...ірка, ...астя, бор... (щ; шч)!
12. Підкреслити м'які приголосні:
День, зозуля, сльози, сміюсь, об'єднання, в хаті, люлька.
13. Вкажи кількість звуків і букв:
Плащ, хвиля, ходжу, взуття, зіронька, п'ять, грає.
14. Вставити пропущенні літери:
Обов...язок, зна...мий, ...жміль, ...зюркотить.
15. Спиши слова, правильно познач наголос:
Читан...я, за...ць, в...дмідь, Україна, шофер, вулиця, дятел, портфель, сантиметр, зменшуване.
Математика
Повторити таблицю множення і ділення, склад числа, знаходження периметра фігур, розв*язувати задачі
Задачі
1. На одній гілці сиділо 8 синичок, а другій – на 4 синички більше. Скільки синичок сиділо на двох гілках?
2. На уроці трудового навчання Оленка вирізала 12 квадратів, а Тетянка – на 4 квадрати менше. Скільки квадратів вирізали дівчатка ?
3. У трьох коробках 60 олівців. У першій коробці 10 олівців, а в другій – 20. Скільки олівців у третій коробці?
4. У трьох бідонах 40л молока. У першому бідоні 10л, а в другому – 20л. Скільки літрів молока в третьому бідоні?
5. У парку росло 26 беріз, дубів – на 43 більше, ніж беріз, а сосен – на 15 менше, ніж дубів. Скільки сосен росло в парку?
6. З першого вулика взяли 23 кг меду. Із другого – на 6 кг більше, ніж з першого, а з третього – на 12 кг менше, ніж з другого. Скільки кілограмів меду взяли з третього вулика?
7. У першому будинку 26 квартир, у другому – 28, а в третьому – на 4 квартири більше, ніж у першому і другому разом. Скільки квартир у третьому будинку?
8. Сергій виростив 16 кроликів, Микола – 14 кроликів, а Роман – на 6 кроликів менше, ніж Сергій і Микола разом. Скільки кроликів виростив Роман?
9. У 9 гаражах стояло по 2 легкових автомобіля, а вантажних автомобілів у цих гаражах було на 8 більше, ніж усіх легкових. Скільки вантажних автомобілів було у гаражах?
10. Біля школи 8 дівчаток посадили по 2 дерева, а хлопчики посадили на 5 дерев більше, ніж усі дівчатка. Скільки дерев посадили хлопчики?
11. Мама купила 3 пакети цукру по 2 грн. кожний і у неї ще залишилося 27 грн. Скільки грошей було у мами?
12. Мама дала двом дітям по 3 пиріжка . У тарілці залишилося ще 26 пиріжків. Скільки пиріжків було спочатку?
13. Три однакові шапочки коштують 23 грн. Скільки коштує одна шапочка?
14. Бабуся купила 2 головки капусти по 3 кг кожна. Скільки кілограмів капусти купила бабуся?
15. На клумбі росло 27 тюльпанів, а ромашок у 3 рази менше. Скільки всього квітів росло на клумбі?
16. На полиці стояло 36 книжок, а на другій у 4 рази менше. Скільки всього книжок стояло на двох полицях?
18. Бабуся спекла 29 пиріжків. З м’ясом було 12 пиріжків, а решта – з яблуками. На скільки менше пиріжків з м’ясом, ніж з яблуками?
19. У потязі 36 вагонів: 10 купейних, решта – плацкартні. На скільки більше у потязі плацкартних вагонів, ніж купейних?
20. Юрко прочитав 22сторінки книжки, Світлана – на 13 сторінок більше, ніж Юрко,
а Тетяна – на 14 сторінок менше, ніж Юрко. Скільки сторінок прочитала Тетяна?
21. Двоє хлопчиків поділили порівну 14 цукерок. Скільки цукерок дісталося кожному хлопчику?
22. Тато купив 4 сітки моркви по 2 кг в кожній і 5 кг капусти. Скільки кілограмів овочів купив тато?
23. Накреслити відрізок 12 см і поділити його на три рівні частини.
24. Накреслити один відрізок 6см, а інший – на 5см довший.
Математичний диктант
Добуток чисел 2 і 7 зменшити на 8.
Частку чисел 8 і 2 збільшити на 9.
Частку чисел 18 і 2 збільшити на 7.
- добуток чисел 2 і 9;
- суму чисел 2 і 6;
- різницю чисел 18 і 2;
- частку чисел 14 і 2.
Добуток чисел 2 і 4 збільшити на 19
Частку чисел 16 і 2 збільшити на 45
20 зменшити на добуток чисел 2 і 8
11 збільшити на частку чисел 18 і 2
Частку чисел 24 і 3 збільшити на 18.
Суму чисел 10 і 5 поділити на 3.
Різницю чисел 20 і 4 поділити на 2.
Добуток чисел 3 і 8 зменшити на 7.
Число 60 зменшити на добуток чисел 5 і 7.
Суму чисел 20 і 8 зменшити в 4 рази.
Добуток чисел 3 і 7 зменшити на 5.
Число 70 зменшити на добуток чисел 5 і 9.
Суму чисел 20 і 4 зменшити в 4 рази.
Приклади
1. 8 – 2 + 7 13 – (5 + 4) 3 + 8 – 6
8 + (15 – 7) 14 – 6 + 5 (7 + 6) – 8
9 + 4 – 7 7 + (5 + 1) 60 + 4
80 – 1 – 9 90 – 60 – 20 75 – 5
90 – (60 – 20) 50 + 3 70 – 1 – 9
86 – 1 4 + 40 + 1 98 – 90
35 – 5 + 10 59 + 1 80 – 50 – 20
64 – 4 80 – (50 – 20) 50 + 3
12 – 7 + 6 60 + 4 16 – 9 + 5
49 – 40 14 – ( 10 – 6 ) 50 – 1
80 – 50 – 10 2 . 6 + 9 45 – 17
2 . 9 – 13 50 – 36 8 : 2 – 4
90 – 19 + 22 43 + 55 70 – 7
39 – 20 15 + 9 27 + 42
50 – 6 64 – 30 19 + 6
Робота з іменованими числами
4м 5дм = … дм 6м 3дм = … дм 7дм 3см = … см
6дм 2см = … см 1дм 2 см + 7 см 3 дм 5 см – 1 дм
5 дм 4 см – 2 дм 8м 6дм + 2 дм 9 дм 4 см= **см
6 дм 8 см =* *см 6 дм 5 см – 2 дм 7м 3дм + 2 дм
3 дм 5 см=**см 8 дм 6 см =*см 38см = *дм *см
42дм =*дм*см
Робота з геометричним матеріалом.
1.Накресли квадрат із стороною 5 см, знайди його периметр.
2.Накресли прямокутник довжина якого 4 см, а ширина - 3 см. Знайди його периметр.
3.Накресли, перший відрізок 4 см, другий на 5 см довший ніж перший, а третій – у 3 рази коротший ніж другий.
Немає коментарів:
Дописати коментар